mai 22, 2014
Kuidas muuta oma töökoht paremaks?
Enamik inimesi kulutab iga nädal vähemalt neljandiku oma ajast kontoris. Selle tulemusena on arukas käsitleda kontori ruume kui teist kodu. Korralagedus on peamine tähelepanu eemale peletaja, mis vähendab produktiivsust ja takistab kvaliteetse töö valmimist õigeaegselt. Korrapärasus on parim, sest siis on sinu mõtetes ainult käesolev ülesanne. Nagu on öelnud Rooma keiser Marcus Aurelius, “Võidu saladus peitub mitteilmse korralduses.”
Lisaks tavapärasele pliiatsite asetamisele topsi ja dokumentide jaotamisele kaustadesse, aitavad need ebatavalised meetodid muuta paremaks sinu töökohta:
Aseta töölauale toataim
Tööruumis olev taim on sulle kasulik erinevatel viisidel. Uuringud näitavad, et toataime olemasolu ruumis aitab puhastad õhku ja võib parandada tervist. Kontoris olevad taimed võivad vähendada stressi, mis omakorda tõstab töökust. Lisaks jätab laual asetsev taim vähem ruumi paberite kuhjumiseks ning õhutab sind pabereid korrastama.
Tööruumis olev taim on sulle kasulik erinevatel viisidel. Uuringud näitavad, et toataime olemasolu ruumis aitab puhastad õhku ja võib parandada tervist. Kontoris olevad taimed võivad vähendada stressi, mis omakorda tõstab töökust. Lisaks jätab laual asetsev taim vähem ruumi paberite kuhjumiseks ning õhutab sind pabereid korrastama.
Vaheta elektripirnid
Kui kontor asub vanemas hoones, siis üldjuhul on seal kasutuses
luminofoorvalgustid. Mõnel võib see aga tekitada peavalu ning see omakorda
töökuse vähenemist. Luminofoorvalgusti vahetamine alternatiivse valguse vastu
võib olla hea idee, naturaalse valguse ja väikeste suunatud valgustitega on
parem töötada. Kuigi pirni vahetus ei pruugi tekitada kontorisse ruumi juurde,
siis vahetades selle alternatiivse valgustus meetodi vastu, võib see tuua lisa
motivatsiooni, mis on vajalik koristamis protsessi jaoks.
Leia oma sahtlitesse organiseerija
Sahtlite organiseerijaid leiab eri hinnaga kodu ja kontori poodidest. Need on
tavaliselt puidust või plastikust hoidjad, mille saad sahtlisse asetada. Nii
eraldad omavahel kõik oma kaardid, p
liiatsid, kaustad ja muud kontori tarbed. Enam ei liigu pliiatsid ja seadmed
sahtli taha või ette selle avamisel. Organiseerijaid on erinevaid, olenevalt
sinu sahtli suurusest ning otstarbest.
Tee algust dokumendi haldus tarkvaraga
Installeeri dokumendi haldus tarkvara oma kontori arvutisse, et vähendada
paberi sodi. See kahandab paberi kasutamist märgatavalt kuna töötajatel on siis
võimalus digitaliseerida kõik failid, mis töö tegemise jaoks vajalikud. Enam ei
pea pabereid ootama printeri kõrval, et need sealt vajalikule isikule edasi
anda. Haldus programmiga saab vajalikud asjad saata mõne klikiga edasi. Samas
selle tulemusena tekib kontorisse juurde ka palju vaba ruumi.
Kasuta tahvelarvutit
See võib erineda olenevalt sinu töökohast, aga on kontoreid, kus julgustatakse
kasutama ruumi kokkuhoiuks tahvelarvuteid. Kuigi mõnede ülesannete tegemiseks
on vaja lauaarvutit, on tahvelarvutid piisavalt võimsad, et täita igapäevaseid
tööülesandeid, samuti võimaldab see kokku hoida palju ruumi töölaual.
Hoia laual vaid vajalik
Limiteeri ruumi laual ja sahtlites ainult asjadele, mis on vajalikud, mitte
toredatele aga kasututele vidinatele. See tundub esialgu raske, kuid võib
olla algus kontoris ruumi säästlikule ning mõistlikule kasutamisele.
Võta iga nädal aega koristamiseks ja asjade organiseerimiseks
Isegi kui oled rahul oma kontori organiseerimise tasemega, vali iga nädal üks päev, millal uuesti üle hinnata kontori üldine korrashoid ja organiseeritus. Ilmselt võtab see aega vähem kui 5 minutit ning hiljem võid ennast tänada kui tähtis klient nõuab mingit informatsiooni ja sina annad vastuse viivitamatult.